Treceți la conținutul principal

Review Nikon D500. Cine ar mai fi crezut...


   Nikon a păstrat secretul atât de bine, încât lansarea lui D500 - mitologicul D400 - a produs mare agitație între fotografi. Specificațiile lui ne-au dezvălui un aparat care nu-ți mai lasă loc de justificări genul - aparatul nu a făcut față! Am început testarea lui în paralel cu cea a lui D5, dar la D500 am tras parcă mai mult, încercând să găsesc puncte slabe - iar la un moment dat chiar m-am întristat, crezând că am dat de călcâiul lui Achile - încercând să-l duc la limită.
 Specificațiile sunt în parte regăsite la un aparat al concurenței, dar în mică parte, iar implementarea de pe Nikon D500 este dusă la nivel de vis umed...

 - 20,7 Mpix într-un APS-C -5568x3712 pixeli  - aici mă așteptam la 24 Mpix.
 - 153 puncte de autofocus, cu 99 puncte în cruce - exact sistemul de pe Nikon D5, dar care acoperă aproape tot cadrul DX!!!
 - 10 cadre pe secundă, completat cu o memorie tampon (buffer) absolut incredibilă, de 200 cadre ptr Nef pe 14 biți, datorată unei alte implementări inspirate - card XQD.
 - 180.000 pixeli ptr senzorul RGB ce se ocupă de măsurarea expunerii și a recunoașterii faciale.
 - Ecran rabatabil - foarte folositor - cu 2,36 milioane de pixeli
 - 2 sloturi ptr card de memorie - 1 ptr XQD - excelent ptr filmare 4K și ptr fotografierea în rafale interminabile, și 1 slot SD, card cu care veți putea trage în rafală aprox. 50 cadre, în funcție de modelul ales.
 - vizorul oferă acoperire de 100% a cadrului.
 - Plaja valorilor Iso este cuprinsă între 100 - 51200 Iso. Veți găsi test extins, cu toate valorile iso, la mine pe blog, realizat cu ceva timp în urmă.
 - Wi-Fi și Bluetooth, dublat de o aplicație ptr tablete și telefoane, Snap Bridge, ce-ți permite să transferi cadrele pe WEB chiar atunci când fotografiezi.
 - USB 3.0
 - filmare 4K (UHD) 30p/25p/24p, 1080/60p/50p/30p/25p/24p, 720/60p/50p
 - sistem de calibrare automată în cazul abaterilor de autofocus ale obiectivelor - o funcție extrem de folositoare, care a cam scăpat observației unora.
 - 1240 cadre cu o baterie încărcată, dar eu am ajuns la 2000 cadre cu o baterie în cazul fotografiilor și am depășit 4000 cadre atunci când am tras mai mult time lapse... aici este absolut fenomenal, mai ales că inițial am avut o mare deziluzie, când vedeam că nu pot trage mai mult de 800-900 cadre cu o baterie. Foloseam acele baterii vechi, cu seria 01, iar când am pus acumulatori din seria 20, parcă am schimbat aparatul!!! Nikon schimbă posesorilor de acumulatori nikon variantele 01 cu varianta 20, tocmai ptr a beneficia de capacitatea reală.



  Dincolo de specificații, dincolo de laboratoarele de testare sterilă și impersonală se află provocările fotografiei în teren, unde fiecare unealtă face mai mult sau mai puțin față provocărilor. Să vedem ce-a avut Nikon D500 să-mi demonstreze. Erau 2 capitole care mă excitau la maximum, și pe care m-am axat de la primele testări

 Performanța acestui senzor APS-C la fotografia de noapte, la valori iso mari și foarte mari:

                                                                     3200 Iso



                                                                       6400 Iso






                                                     
                                                                        12800 Iso




 Am tras câteva cadre cu timpi extrem, extrem de lung, de aprox 2279 sec ptr a stresa senzorul cât mai mult, realizând  cadre Star trails



 Alte cadre realizate noaptea, la diverse valori ale timpului de expunere, la valori iso mai mici





  Al doilea capitol - Performanța sistemului de autofocus, care nu era nou ptr mine, l-am testat pe Nikon D5. dar nu știam acum cât de bine era implementat, nici dacă nu era limitat intenționat de către producător...
 Începutul testărilor a fost cu ocazia Raliului Deltei Dunării, credeam că sporturile cu motor vor supune aparatul la încercare destul de bine. A fost o glumă proastă, aparatul țipa la mine să-l pun în fața provocărilor, nu la jocuri de copii mari...









 L-am dus și la un miting aviatic...dar nici aici nu s-a sforțat prea tare.




 Acțiune tată, acțiune! din aia ultrarapidă, imprevizibilă, pe trasee scurte, în lumină dură, sau din contră pe ceață! M-am enervat, și l-am dus la muște...







 ...apoi la Fluturi...








,,, apoi la păsărici...












 plusând cu Drapneaua neagră, probabil cea mai mare provocare din categoria BIF.




 Când am realizat că nu făceam eu față la ce putea el, l-am trecut pe animale mari, să nu bage de seamă că-mi tremură mână, și nu mai pot.







 apoi, când credeam că e obosit, și cu bateria descărcată, am zis să-l surprind cu acțiune la nivel close up. Mi-am luat-o, realizând din punctul meu de vedere fotografia anului, wildlife la nivel macro, ce reușea să transmită din toți pixelii lupta fenomenală ptr supraviețuire a unei viespi gigant Vespa carbro, ce atacase o colonie de furnici, dar care în cîteva secunde a devenit din prădător, pradă.


 Am pus aparatul jos, spunând - Gata, mi-am realizat FOTOGRAFIA ptr anul acesta! Mulțumesc Nikon ptr D500!!! E un review, ar trebui să fiu mai echidistant, dar nu poți să te faci că nu ești impresionat, atunci când tu sari în sus și țopăi de fericire!

La categoria wild life am mai lucrat, realizând cadre unde evaluam capacitatea senzorului de a reproduce tonurile subtile, ori în alb iluminat intens, ori în penaj care se vede de obicei doar negru
















 Am să postez un cadru întreg al unui Corcodel, urmat de crop 100% a acelui cadru, ptr a evalua nivelul detaliilor



 Soarele era la apus, lumina era dificilă, dar rezultatul m-a convins că mă pot baza pe sculă.
 Am mai tras câteva cadre pe ploaie, cu un mânz



 Ptr ca apoi să testez rezultatele reproducerii pastelurilor





 precum și reproducerea culorii pe canalul roșu, mai ales în contralumină. Rezultatul - ireproșabil.


 Fotografia de portret, cu diversitatea tonurilor de piele, dificil de reprodus corect în situații grele de iluminare. Testele vorbesc singure.















Am trecul la evaluarea comportamentului senzorului la fotografia de peisaj, care cere uneori calități cât mai bune de plajă dinamică, ptr a putea reproduce detalii atât în zonele luminate intens, cât și în zonele din umbră profundă. Citesc pe net comentariile unor așaziși cunoscători, ce nu au atins aparatul încă, ce afirmă că va sta mai slab la DR. Măi să fie!...











  Trăgeam cu el alături de un Nikon D810, și ieșeau la fel. Cică vor testa unii în laborator și vor demonstra că e mai slab. Să-mi zică mie asta, că am cuvintele la mine. Și fotografiile.
 La peisaje iluminate normal, e cam la fel cu un telefon mai dichisit...












... bine, recunosc, e un pic mai bun... voi să fiți sănătoși, aparatul are ce nici nu am visat la un DX!

   Aparatul acesta DX se ridică la nivelul lui Nikon D4 la iso, și bate fără drept de apel multe aparate full frame aflate în piață! Mulți m-au întrebat - D750 sau D500? Greu de recomandat altcuiva cum să-și cheltuie banii. Eu aleg D500, deoarece am un D810, deci sunt acoperit pe partea FF. Dar dacă ar fi să aleg doar un aparat, aș alege D500 ptr soluțiile care le oferă, fiind atent la alegerea obiectivelor. Cu obiective competente faci față la orice gen de fotografie, de la eveniment la wild life. Aici este măiestria, cum îl dotezi cu optică...
 Succes!


...ăăă... am uitat Rădașca asta, realizată în pădure, pe lumină slabă, cu Iso 3200. O pun aici, să nu se piardă.


Comentarii

  1. wow ... speechless ... esti meserias cum ar zice unii ... bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru pozele superbe si pentru review-ul bine punctat si la obiect. M-ati convins sa fac upgrade la D500 cu toate ca ador D7200-le pe care il am deja. Cheers! Lumina buna si o toamna minunata! Radu Marin

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce sa mai spun? Am ramas fara cuvinte ... Ramane de vazut cat va trebui sa visez la el pentru ca este cam tot ce isi doreste un pasionat. Nu ca nu ar fi bun si pentru un profesionist. :D Multam frumos pentru munca depusa!

    RăspundețiȘtergere
  4. E într-adevăr extrem de bun dar mare atenție ;)... fotograful este "ajutat" la maxim de obiectivele folosite!! Nu mă îndoiesc că rezultatele nu vor fi suficient de bune cu obiective de kit dar dacă îți dorești superlative... ai nevoie de super-lentile :). Fotografu' ştie. Într-adevăr fotografiile sunt deosebite ceea ce arată performanța aparatului în tandem cu obiective de top.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bun acest review. Este foarte atractiv pentru mine in primul rand datorita sistemului de focalizare de pe D5, iar impreuna cu un FF gen D800/D810 cred ca este o combinatie foarte buna pentru fotografia de eveniment.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte fain!
    Am văzut și articolul despre D7200.
    Incontestabil D500 este mai bun, dar crezi ca si D7200 poate fi folosit cu succes în multe din cazurile de mai sus?
    Nu de alta, dar as prefera de diferența de bani să iau un obiectiv bun :)
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nikon D7200 este un aparat excelent, care-ți va aduce multe satisfacții. Nikon D500 este topul absolut al aparatelor DX din 2016 și probabil 2017, dacă nu apare ceva deosebit pe la concurență.

      Ștergere
  7. Asa OM .....asa review ....adica exceptional.
    Minunate fotografii, iar comentariul scurt si la obiect.
    Toata lumea intreaba pe toate forumurile: daca am D7200, merita sa imi cumpar D500 ?
    Nimeni , dom'le , da nimeni, nu intreaba : Mircea, daca am D500, merita sa imi cumpar D7200 ?

    Multumesc pentru acest minunat review, draga Mircea ...poreclit si Bezergheanu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am uitat ceva important , adica o urare :
    ,, Sa iti Dea Dumnezeu sa te bucuri sanatos de D500 si sa ne incanti cu fotografii frumoase, asa cum numai tu stii sa le faci.”

    Zici tu : Nikon D500 este topul absolut al aparatelor DX din 2016 și probabil 2017, dacă nu apare ceva deosebit pe la concurență.

    Pai ceva concurenta ar putea fi la Photokina 2016......D7300 , cu 24 Mpix si 8 Fps. 😁

    Doamne ajuta, Valeriu

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari si multumesc pentru acest articol. Am o nedumerire insa vis a vis de afirmatia de final "daca ar fi sa aleg un singur aparat as alege D500" deci un DX, nu FF. Eu am o problema la fotografierea peisajelor cu DX, atunci cand in prim plan am o persoana - disproportia intre dimensiunea subiectului(persoanei) si peisajul(de ex muntii) din fundal - muntii ies mici, mici, in comparatie cu subiectul si cum arata ei in realitate si pierd din impact. Asta desigur pentru ca folosesc o focala destul de wide pentru a putea cuprinde suficient din peisaj pe DX cat si persoana.

    Poate sunt eu nepriceput si nu stiu ce focala/sau cum sa fotografiez sau poate n-am gasit compromisul optim care sa mearga pe DX in aceasta situatie - as aprecia un sfat.

    Va multumesc anticipat
    Andrei

    RăspundețiȘtergere
  10. Salutări din Statele Unite ale Americii. Vă mulțumim pentru partajarea această lucrare mare. Vrei să ne spui lentilele pe care le găsiți pentru a fi cel mai bun pe camera D500? Scuzele pentru traducere. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Obiectivele folosite: Nikon 16mm fisheye, Nikon 14-24/2,8G, Nikon 70-200/2,8 VR II, Nikon 200-500/5,6G, Nikon 300/4VR, Nikon 600/4D.

      Ștergere

    2. Multumesc pentru raspuns. Acestea sunt lentile minunate și le-ați arătat modul în care acestea sunt magice în mâinile potrivite. magic de lucru, într-adevăr! Și vă mulțumesc pentru partajarea fotografiilor la unele site-uri web occidentale.

      Ștergere
  11. Salut Mircea
    Mi-am luat de curand D500, inlocuind un D7100. Am tras cateva sute de poze, ca n-am avut timp de iesiri. In situatii critice (semi-intuneric, de exemplu), ramai mut. Incomparabil du D7100 la focalizare continua si ISO. Printre multe altele (deloc lipsit de importanta procesorul de imagine care pare ca "intelege" mai bine poza).
    Mai am de sapat, dar e jale mare :).
    Oricum, NU fara obiective bune, ca-ti bati joc de el!
    Sa ai o zi minunata in continuare!
    Multumesc, inca o data, ca-ti faci timp sa ne deschizi ochii :).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre pozografi. Care este...

Așezați-vă bine în scaun, eventual cu o pastilă de inimă la îndemână, că o să vă doară! e din categoria - Lumea-i rău și are arme. Capitolul - Viața-i greu.

     *   Pozograful începător - a fost creat de Dumnezeul pozografilor, din masa amorfă a selfiștilor, care se trag în telefoane. Este mana cerească a producătorilor și vânzătorilor de echipamente, deoarece, dacă-i lasă tata lor, vor achiziționa tot felul de echipamente inutile, crezând că posesia unei pianine în sufragerie te face automat Pianist. Sau Pianinist...
 Vor citi pe nerăsuflate tot ce găsesc pe net, evident fără să poată discerne gunoiul de informația reală, apoi se vor atașa de o marcă foto, în funcție de ce au în posesie cei cu care interacționează. Trebuie tratați cu atenție, deoarece chiar au nevoie de ajutor, iar dacă vrei să-ți faci o armată de susținători în viitor, ei reprezintă cel mai bun material, deoarece sunt încă maleabili, poți să-i frămânți relativ tare, ptr a-i modela. De obicei nu vin în turele mel…

Review Olympus OM D E-M 1 MkII. Sau cum să câștigi atunci când toți cred că ai pierdut....

Toate fotografiile din acest review au fost trase în format ORF și convertite în Tiff/Jpeg cu programul PhaseOne - Capture1.  Deoarece trag doar Neutral iar culorile și contrastul în acest caz sunt mai șterse decât ce vedem în realitate am prelucrat fotografiile la nivel de contrast și saturație. Sunt și multe cadre la care nu am fost nevoit să intervin absolut deloc după conversie. Cine are o problemă cu acest aspect să fie sănătos. Voi posta o arhivă cu cadre la rezoluție maximă precum și fișierele ORF, așa încât să fie toată lumea mulțumită.    Citirea acestui material NU ESTE OBLIGATORIE.

  Voi scrie acest material încercând să exprim senzațiile prin care am trecut din momentul în care am hotărât să provoc soarta, renunțând la titlul de Ambasador Nikon în Romania, ptr. a mă arunca cu capul înainte într-o mare învolburată și plină de necunoscute. Cu numai câteva luni în urmă dovedeam ignoranță, râzând de sistemele mirorless, indiferent de cine le produce. Ce-i drept, eram atras de…

Africa, fotograful, pensionara engleză și wild life-ul vândut grețos.

Am așteptat câteva luni înainte de a povesti adevărul, din punctul meu de vedere, despre așanumitele ture de safari foto în Africa. Am zis să mă mai liniștesc, și cred că am făcut bine, dar chiar și așa, materialul va supăra ceva lume...
  Când mi s-a propus să merg în tura asta am refuzat, spunând că nu am încredere în ofertele care se tot lansează an de an. Mi s-a promis atunci că va fi o tură DEDICATĂ fotografiei de wild life, unde totul va fi optimizat ptr acest demers - cazările în locuri de unde să nu mergem ore în șir cu mașinile până la prima găină sălbatică, ghizi experimentați în fotografia de wild life, mașini dedicate acestui gen de safari, program flexibil, adaptat la dorințele noastre. Îhââmmm, chiar așa a fost!...
  Am plecat din București, cu o escală de o noapte la Doha.



  Din Doha, am plecat a doua zi iar după câteva ore de zbor am aterizat în Tanzania, pe aeroportul Kilimanjaro. Din aer am întrezărit craterul Ngorongoro, unde aveam să ajungem la începutul turului…