Treceți la conținutul principal

Review Nikon 200-500mm/F5,6 E AF-S VR

Câteva luni am întors obiectivul pe toate părțile, încercând să-mi fac o idee. Per ansamblu am fost surprins de calitățile lui optice, iar dacă mă gândesc la preț... piesa merită toată atenția. Singurul element care-l mai trage în jos puțin este viteza de focalizare, care nu se ridică la performanțele superteleobiectivelor, care au prețuri de 5-7 ori mai mari, ce-i drept.
 Dar dacă tot vorbim despre fotografie, hai să punem fotografiile pe masă!
 Am început cu fotografiile realizate la distanțe mari și foarte mari, deoarece aici stau rău multe obiective. Așa că am făcut ceva peisaje ptr a evalua comportamentul la distanțe de peste 20-30 m. La primul cadru atașez și un crop 100%. Fotografia este realizată la F5,6, adică la deschidere maximă a diafragmei, zona în care dorim de cele mai multe ori să folosim obiectivul, ptr a câștiga lumină.

După cum se vede, detaliile sunt reproduse excelent. Din acea clipă am realizat că pot folosi acest obiectiv cu diafragma deschisă la maxim, fără emoții.

Am trecut la extrema cealaltă, fotografiind ceva cadre close up.

Am continuat cu evaluarea reproducerii zonelor blurate, adică Bokeh-ul

Am trecut la fotografie de portret, în condiții cât mai variate, cu lumină dificilă, ori prea dură, ori la crepuscul

Adaug două cadre la cadre împreună cu un crop 100%, ptr a evalua cum reproduce detaliile la diafragma maximă

Au urmat testele ptr Autofocus, și ptr asta am căutat evident subiecte care să se ridice la înălțimea provocării...

Tot pe partea de wild life am mai evaluat reproducerea detaliilor la F5,6

Postez o serie de fotografii realizate cu F5,6 - F8 - F11. Lumina și unghiul de fotografiere a compromis total bokeh-ul care arată extrem de urât. M-am liniștit după ce am verificat cu alte obiective și am constatat că genul acela de iluminare conducea la rezultate mai puțin estetice. Claritatea în schimb este la un nivel incredibil, chiar de la F5,6.

Am trecut la teste de claritate, făcând și un comparativ, mai exact am comparat Nikon 200-500/5,6 cu Nikon 600/4, ambele puse la F5,6, deci cu un avantaj ptr 600/4. Rezultatul mai jos

Nikon 200-500mm la 500mm și F5,6

Nikon 600mmmF4 la F5,6

Comparație între Nikon 200-500mm/F5,6 și Nikon 300mmF4 VR ambele puse la F5,6

Nikon 300mm/F4 VR la F5,6

Nikon 200-500mm/F5,6 la 300mm și F5,6

A urmat o comparație a obiectivului cu și fără teleconvertor 1,4x. Primul cadru este fără TC, alături de un crop 100%, al doilea cadru cu TC la deschidere maximă, deci F8, iar al treilea cadru cu TC și diaf închisă cu o treaptă, adică F11

Cu TC 1,4x la F8

Cu TC 1,4x la F11

Concluziile poate să le tragă oricine singur, eu fiind lămurit pe deplin de performanțele oferite la un preț incredibil. Să vedem autofocusul la Prigorii în zbor, atunci când vor veni, în Mai. De fapt voi fotografia Prigorii cu el în Africa, în tura de WildLife organizată de Nikon, în luna Februarie, atunci când teleobiectivul va fi oferit cu titlu de împrumut, alături de alte superteleobiective, participanților la tură.

Comentarii

1. Splendide peisaje. Mi-ai umplut din nou sufletul de frumusete ! Mi-a placut cum ai surprins momentele mirifice ale zilei, combinatia perfecta dintre lumini si umbre. Preferata mea este fotografia cu cele 3 capite (sunt sigur ca le-ai dat foc :-)), in lumina blanda a diminetii. Meriti sa fi ambasador Nikon ! Bravo !

RăspundețiȘtergere
  2. ...ai o scula pe bascula !... Superbe imagini.
    Si semnez, rusinat : http://mcscrib.blogspot.ro/

RăspundețiȘtergere
  3. Wowwww...You have captured some beautiful moments. I loved all the picture and those looks awesome. Keep it up.

RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Review Olympus OM D E-M 1 MkII. Sau cum să câștigi atunci când toți cred că ai pierdut....

Toate fotografiile din acest review au fost trase în format ORF și convertite în Tiff/Jpeg cu programul PhaseOne - Capture1.  Deoarece trag doar Neutral iar culorile și contrastul în acest caz sunt mai șterse decât ce vedem în realitate am prelucrat fotografiile la nivel de contrast și saturație. Sunt și multe cadre la care nu am fost nevoit să intervin absolut deloc după conversie. Cine are o problemă cu acest aspect să fie sănătos. Voi posta o arhivă cu cadre la rezoluție maximă precum și fișierele ORF, așa încât să fie toată lumea mulțumită.    Citirea acestui material NU ESTE OBLIGATORIE.

Voi scrie acest material încercând să exprim senzațiile prin care am trecut din momentul în care am hotărât să provoc soarta, renunțând la titlul de Ambasador Nikon în Romania, ptr. a mă arunca cu capul înainte într-o mare învolburată și plină de necunoscute. Cu numai câteva luni în urmă dovedeam ignoranță, râzând de sistemele mirorless, indiferent de cine le produce. Ce-i drept, eram atras de…

Despre pozografi. Care este...

Așezați-vă bine în scaun, eventual cu o pastilă de inimă la îndemână, că o să vă doară! e din categoria - Lumea-i rău și are arme. Capitolul - Viața-i greu.

*   Pozograful începător - a fost creat de Dumnezeul pozografilor, din masa amorfă a selfiștilor, care se trag în telefoane. Este mana cerească a producătorilor și vânzătorilor de echipamente, deoarece, dacă-i lasă tata lor, vor achiziționa tot felul de echipamente inutile, crezând că posesia unei pianine în sufragerie te face automat Pianist. Sau Pianinist...
 Vor citi pe nerăsuflate tot ce găsesc pe net, evident fără să poată discerne gunoiul de informația reală, apoi se vor atașa de o marcă foto, în funcție de ce au în posesie cei cu care interacționează. Trebuie tratați cu atenție, deoarece chiar au nevoie de ajutor, iar dacă vrei să-ți faci o armată de susținători în viitor, ei reprezintă cel mai bun material, deoarece sunt încă maleabili, poți să-i frămânți relativ tare, ptr a-i modela. De obicei nu vin în turele mel…

Despre editare, ptr puriști, hartiști și tot felul de triști.

Mai fac greșeala și postez din când în când cadre dificile, activând imediat câte un odihnit ce nu a ieșit probabil la fotografiat atât de des, sau pe distanțe suficient de mari de fotoliul din care emite un devastator - "PRELUCRATĂ! Putem vedea una needitată?"

La un moment dat, o domnișoară de la arte a comentat și ea, sugerând că de fapt eu sunt bun la editare, prelucrând pozulicile mediocre până la nivel comercial de wow. Domnișoara mea dragă, de ce nu ieși dumneata ziua din casă până nu te dai cu fond de ten, rimel și ruj? Ți-e rușine cu tine Raw? Ziceți că nu e corect ce fac? Vă permiteți voi pare să fiți corecți până la extrem? Hai să vă văd!

Hai să vedem cum este și cu editatul/prelucratul acesta în fotografie. Am să expun poziția mea vis a vis de subiect. Consider că fotograful nostru nu alterează fotografia atât timp cât nu adaugă informație (elemente de imagine) care nu se regăsea în scena fotografiată. Senzorii aparatelor foto digitale au un comportament lin…