Pagini

sâmbătă, 30 martie 2013

Am dus Nikon D7100 la sală - a ieșit cu bătaie!


 Mi-am zis să mai torturez puțin aparatul, eram curios cum se comportă în condiții de contrast mare. Așa că am exagerat...













 Balansul de alb pe Automat! Cu siguranță este cel mai bun balans de alb automat văzut de mine pe un DSLR!!! Culorile vibrante, negru profund, degradeuri impecabile. Am pus pe fundal o lumină palidă, dar palidă rău, albastră. O scoate și pe aia! Ce să-i mai cer. Aparatul asta vrea să fie pus la muncă, duce orice. Uit că am avut un fir de praf pe senzor! A zburat la prima suflare. Uit că are o ușoară tendință de backfocus la punctele din stanga, se calibrează lejer. Oricum, testele de Autofocus vor dura ceva timp, trebuie să-l testez temeinic, mai ales cu subiecte rapide, la păsări. Voi face BIF, și acolo voi avea un rezultat concludent.

 Cât m-am mai învârtit eu prin sală, Mircea iar și-a luat-o de la Mirela. Ăștia doi se caftesc de când erau mici, Mirela fiind sora mai mare.



 Lasă Mircea, că o batem noi pe Mirela până la urmă! Ești un elev bun, mai repetăm câteva tehnici și discutăm altfel cu ea.



 Dacă scapi cu viață data viitoare, te iau în tabăra foto de la Macin!

 Fac o mică completare, în urma unor comentarii geniale pe un forum de fotografie.


Nu am comparat aparatul, la sedința asta foto, cu alte 3 aparate diferite.
Nu am mers cu toate pe WB Auto.
Am folosit o lumină perfectă, cu un contrast moale, condiții bune chiar și ptr un compact.
Toate aparatele comparate au reușit să producă fotografii.
Fotografiile realizate cu D7100 sunt cele mai neclare și dezechilibrate. E și o pată pe senzorul de incendiu. Sunt distrus, e o pată permanentă!!! Acum am nevoie de o metodă complexă de eliminare pete. Cea cu spatulă e de doi lei, nu mă cobor până acolo, încât să o învăț.
 Aparatul are o gaură pe unde intră mult praf. La unele, gaura e mai mare, pot intra și Carcalaci. Un fraier mi-a spus că acea gaură se astupă cu un obiectiv!!! Obiectiv?!!! Oare de care?
La un moment dat a căzut senzorul pe jos, dar l-am lipit la loc cu puțin scuipat.
Bateria se descarcă... ce nașpa!
 Aparatul nu are 2 sloturi SQD, iar nașpa.
Aparatul are nevoie de obiectiv. Stați, că asta am mai spus-o o dată. Să mă interesez dacă pot folosi totuși 2 obiective...
Obiectivele trebuie să fie bune, altfel aparatul e prost.
Nu aș avea curaj să invit pe ORICINE, cu ORICE aparat în ”sala” unde am realizat fotografiile. Nuuuu!!!!!!!
Oricine mi-ar demonstra ca orice aparat, de la d40 încoace, este cel puțin la fel, dacă nu chiar mai bun decât D7100. În orice condiții. Mai ales la ”sală”
Nu înțeleg cât de proști sunt unii, de-l cumpără în draci! Chiar nu au realizat că pot face același lucru cu D40? Mai ales în condiții perfecte?
Nu sunt stupid, doar Gică contra. Cine-l laudă e suspect. De orice. Asta ca să fiu obiectiv. Sau teleobiectiv. Da vreau să fiu si Fihseye! Nu pot? Ce păcat!
Încă ceva, după ce-l cumparați, să nu cumva să ieșiți la fotografiat cu el! Nu are rost să vă bucurați de Fotografie! Mai bine citiți forumuri, unde vă puteți alimenta cu frustrare și ignoranță. Lăsați pe alții să se bucure apoi de nefericirea voastră. Am zis!
O zi bună, cu un pahar plin de pelin. Vin pelin, evident.
 Eu sunt la pozat păsărici.

joi, 28 martie 2013

Sunt o furtună...


     Ascultați
    Sunt ultimul Lup. Din Dobrogea.  Sunt o furtună care iubește florile.
    Și fluturii.




  Și nu mă împac cu cei care mă iau drept idiot!!!
 Am fost contactat de o doamna, de la un minister. Să le ofer munca, să promoveze Țara. Vor scrie cine le-a făcut. Cică mă fac celebru! Pas.
 Am fost contactat de altă doamnă, să fac timp de un an fotografii într-o zonă anume. Pe niște bani care-mi ajung doar de benzină... Dar consiliat de o listă întreagă de specialiști, și doctori, și docenți. Plus una bucata Popă. Pas!
 Am tot fost contactat... Pas, pas, pas...

 Mă duc la malul mări și dau drumul la Furtună, să mă înalț asemeni unui Curcubeu. Sunt Val Curcubeu. Sunt o Furtună.




  Să nu mai aud de fundațiile voastre de 2 bani, care simulează grija ptr. câte ceva! Vă rog, luați voi toți banii, și nu salvați nimic!
  Mai bine dau tot gratis, aici pe un blog micuț, unde știu că oamenii se descalță atunci când pășesc peste Dobrogea.
 Sunteți o plagă, iubitoare de bani. Atît. chiar dacă vă ascundeți după un titlu frumos. Salvatorilor...

 Gata, am strâns furtuna în mine. Mă duc să adorm lângă Pietre. Le simt pulsul. Și respirația. Mirosul.
E Dobrogea. Sunt Acasă! Și înot prin Colilie...



Sunt Lup, ca un miel, și nu pot să o apăr de monștrii ce se văd în zare...



 Beau ultima gură de apă. E curată.


 Văd Dobrogea. În ceață.


   Au plecat?  Ce bine că nu le place de mine. Ptr. că sunt Liber. Să gândesc. Să visez. Să Privesc. Să plutesc. Sunt Lup, și iubesc. Ca o furtună.


Este cu dedicație, ptr. toate javrele care ar mai avea  de gând să-mi încerce talentul!

vineri, 22 martie 2013

Review Nikon D7100 - încă un Clasic, fără Lowpass


 Am avut contact cu Nikon D7100 chiar din prima zi în care l-au anunțat. Imediat am dat bani ptr. precomandă. Vă voi detalia motivele mai jos.
    -  Nikon D7000 a fost un aparat cu o excepțională calitate a imaginii și consideram de la review-ul lui că va fi foarte greu să-l înlocuiască cu ceva care să mai surprindă. Ei bine, la faza asta, Nikon a fost perceput ca cei de la U2. Toată lumea îi urăște, și așteaptă să dea un rateu, iar când lansează o nouă piesă, toți exclamă - Le-a ieșit și de data asta!!!
 Așa cum v-am obișnuit, nu o să postez detaliile tehnice, pe astea le-au pus alții deja pe site-uri. Dar informațiile folositoare sunt în spatele detaliilor tehnice folosite de un departament de marketing ptr. a stimula cumpărătorii.


 Avem acum o carcasă  mai robustă decât cea de la Nikon D7000, din aliaj de magneziu, cu o față de policarbonat, și o izolare mai bună împotriva prafului și a intemperiilor, cu un ecran puțin mai mare și pe care îl consider cel mai bun ecran văzut de mine pe un aparat digital. Chiar și în lumina zilei, pe soare intens, se remarcă performanța ecranului. Prima diferență clară, folositoare. O altă diferență o găsim la rotița din stănga sus, ce a primit un buton de blocare, după ce toți utilizatori de nikon D7000 au blestemat ușurința cu care acea rotiță se mișca, dând peste cap setările alese.


Am regăsit neschimbate căteva elemente folositoare - cele două fante ptr. carduri de memorie SDXC, precum și motorul de autofocus încorporat, care face posibilă folosirea oricărui obiectiv autofocus produs în trecut ptr. Nikon - cele din seria D, alături de obiectivele moderne din seria G.




Capacele de cauciuc dispuse peste conectori electrici sunt acum modulare, așa că nu expunem intemperiilor contactele pe care nu le folosim, daca atașăm o telecomandă, sau un dispozitiv HDMI.
  Trec mai departe, nerăbdător să vă prezint o înbunătățire evidentă față de predecesor - Senzorul de 24 Mpix nu mai are mult hulitul filtru lowpass! Și vă rog să mă credeți, e o mare diferență! Singura mea temere era că voi întâmpina probleme la fotografia păsărilor, deoarece penajul tinde să fie afectat în fotografii, de fenomenul numit Moire. După cateva specii fotografiate, precum și după abordarea unor scene care sunt predispuse la apariția fenomenului, mă declar surprins de faptul că nu am avut absolut nici o problemă.
 Lipsa filtrului lowpass a descătușat capacitatea noului senzor de a reproduce detaliile incredibil de bine.






 Un aspect care m-a surpins realmente este capacitatea de reproducere a tonurilor de culoare, după ce am fotografiat câteva portrete pot declara că acest aparat va face istorie în fotografia de portret. Absolut impecabil, fără probleme de balans de alb, cu tonuri întâlnite doar la aparatură extrem de scumpă, ba pot afirmă că bate multe dintre aparatele FullFrame la fotografia de portret.




 Ce am remarcat, e capacitatea de a reda extrem de subtil trecerile spre umbră, zona dinspre obraz spre urechea aflată în umbră fiind o problemă delicată în fotografia digitală. Cel puțin, eu am avut probleme mai mereu în umbra de sub par... probleme care presupuneau o editare ulterioară fotografiei.



Găsiți pe site-ul meu câteva fotografii la rezoluția maximă, ptr studiu - foto.

 Acum dacă tot nu avem filtru lowpass, cum se comportă senzorul și în cazul peisajelor, unde plaja dinamica - DR - și nivelul detaliilor pot face diferența?
 M-am lămurit rapid, privind acest cadru realizat în contralumină, la apus, și care mărit la 100% relevă detaliile extrem de fine ale crengilor unor tufișuri aflate la mai mult de o sută de metri de aparat. Fotografia a fost realizată cu un obiectiv fisheye Nikon 16 mm, pe care nu-l credeam în stare să reproducă detalii atât de fine. În sfârșit, avem detalii la infinit. Priviți și drumul din umbră, care apare în crop, precum și textura valurilor.


Ptr. verificarea plajei dinamice am mai tras câteva cadre în natură, înainte de a trece în studio, ptr un test conceput de mine încă de pe când încercam Nikon D7000.




Testul DR care m-a dus de la +3 trepte supraexpunere la -12 trepte subexpunere, reușind să extrag detalii din cadre care erau absolut negre pe afișajul aparatului. Mulți au râs la prima mea testare de acest gen - cine ar greși o expunere cu -9 trepte?!!!- Ei bine, eu. Că am scene în care diferențele dintre zonele iluminate și cele în umbră sunt de peste 14 trepte EV. Iar acolo, capacitatea de a scoate detalii din zonele subexpuse este vitală.

                                          +3EV

                                            +2EV

                                             +1EV

                                              -1EV
                                         
                                            -2EV

                                             -3EV

                                            -4EV

                                             -5EV

                                            -6EV

                                             -7EV

                                              -8EV

                                             -9EV
                                              -10EV

                                              -11EV

                                             -12EV

De aici am trecut la testele Iso. Am constatat că la Iso mare se comportă la fel de bine și cu lumină generoasă precum și cu lumină foarte slabă. Astfel am verificat comportamentul la o intensitate a luminii ce producea expunere corectă echivalentă Iso 100, la f5,6 si timp 2 sec. La exemplificarea comportamentului am să postez set-uri de câte 2 fotografii suprapuse, cea de sus va fi cadrul făra Noise Reduction, iar cadrul de jos e cel cu NR aplicat. Rezultatul m-a surprins cel puțin din perspectiva reproducerii culorilor

                                                 Iso 3200
                                                 
                                               Iso 6400

                                              Iso 12800

                                                Iso 25600


 Apoi am făcut un comparativ Nikon D7000 vs D7100 la Iso. Am fotografiat cu D7100 pe crop 1,3 și astfel am avut fisiere de dimensiune comparabilă cu cele de la Nikon D7000, nefiind obligat să micșorez pozele lui D7100, oferindu-i un avantaj la comparație. Dacă trageam la rezoluția de 24 Mpix, trebuia să micșorez fotografiile, scăzând astfel și zgomotul din ele, și compromițând corectitudinea comparației. Rezultatul m-a surprins inițial, credeam că am greșit undeva, deoarece la valori medii - 800-3200 iso - Nikon D7000 era clar peste D71000, ca acesta să revină spectaculos în zona 12800-25600 iso. Mă așteptam la un comportament liniar, unul dintre aparate să câștige pe tot palierul. Apoi am studiat atent rezultatele și am constatat că fotografiile realizate cu Nikon D7100 aveau o granulatie mai omogenă, mai fină, care se pretează la Noise Reduction mai bine. Și rezultatele după aplicarea filtrului NR au fost edificatoare, fișierele produse de Nikon D7100 pot fi curățate de zgomot mult mai ușor. Din nou, lipsa filtrului lowpass ajută, aplicând NR nu pierdem așa multe detalii.

                                              Iso 100

                                                Iso 200

                                              Iso 400

                                             Iso 800

                                              Iso 1600
                                             Iso 3200

                                            Iso 6400

                                           Iso 12800

                                          Iso 25600


 Am trecut la alt test care va da răspunsul așteptat de mulți fotografi - comportamentul la fotografia macro, mai exact cum este afectat de Difracție. Și aici am fost nevoit să fac testele de 2-3 ori, deoarece am realizat că rezultatele nu erau constante. Am schimbat mai multe obiective macro, și abia după o calibrare riguroasă a obiectivelor cu aparatul am avut un răspuns concludent, Inițial am crezut că orice diaf peste f11  nu va fi o alegere înțeleaptă. Realitatea e că imaginea se degradează încet încet, o dată cu închiderea diafragmei, dar problemele apar dincolo de f16.








 Sper să pot scrie un articol în curând despre fotografia macro, ca o completare a celor legate de Autofocus. Și dacă tot am ajuns la capitolul Autofocus, să vorbesc și despre comportamentul noului sistem AF introdus pe Nikon D7100. El nu este nou ptr. mine, l-am regăsit pe Nikon D4 și pe Nikon D800, dar o diferență majoră între Nikon D7000 și Nikon D7100 este tocmai modulul AF. Așa se face că aparatul acesta devine instant interesant ptr. fotografii de WildLife. Am testat comportamentul în lumina de dinainte de răsăritul soarelui, după ce am dormit noaptea prin tufișurile de la Vadu.


Apoi în cazuri de contrast mare


 Dar mai ales la BIF, pe o lumină patetică




Cu șiguranță că sunt multe întrebări la care nu am răspuns, dar voi completa materialul pe măsură ce voi supune aparatul la noi teste în teren, unde poate să-și arate adevătata valoare.
 Ca o concluzie - Nikon D7100 va face istorie în fotografia de portret, de produs ptr. stock, dar și în cea de astronomie, capacitatea lui de a produce fișiere din care se poate elimina ușor zgomotul, îl face un candidat ideal. Expunerea și culorile sunt ireproșabile.
 Ptr. faptul ca Buffer-ul este cam mic, și cadența e medie, consider ca fotografii de sport și cei de WildLife îl vor accepta un pic reticenți.






La teste am folosit doar obiectivele mele, foarte performante, deoarece testam aparatul, nu testam limitele unui obiectiv oarecare de kit. Când vrei să testezi motorul unei mașini, nu pui cea mai proastă benzină la teste. La fel și cănd testezi un procesor, nu il montezi pe o placă de bază ieftină, că nu te interesează performanța acelei plăci de bază, care va limita serios procesorul. Voi completa review-ul în momentul în care voi avea și alte rezultate. Până acum nu a apărut nici o pată de ulei, si nu am avut erori de AF.