Pagini

marți, 29 ianuarie 2013

Am ales câștigătorii



Am selectat cei 3 câștigători ai concursului organizat de Nikon România, premiați cu câte un loc gratuit la seminarul de editare.
 Primul - Păunescu Doru, care m-a convins datorită editării perfecte a zăpezii, un subiect care dă mari bătăi de cap. Tonurile sunt redate subtil, nu sunt exagerări realizate cu un plug-in oarecare.

Fotografia brută


Fotografia editată, de remarcat cât de bine a corectat și nuanța zăpezii


Al doilea selectat - Cristian Toader, care m-a convins prezentănd o fotografie absolut banală, dar care a castigat mult în valoare prin editare. Am apreciat munca depusă ptr. acest cadru.

Fotografia brută

Fotografia editată

A treia selectie - Nicoleta Dinu, care m-a surprins placut cu subiectul propus.

Fotografia brută
Fotografia editată


 Mi-au placut -
 Andrei Moga
Daniel Pircalaboiu
Laurentiu Cosmoiu
Pildner Alin
Alinwtza Stefanescu
Constantin Razvan Gilmeanu

Vă mulțumesc tuturor,
Mircea Bezergheanu.

luni, 14 ianuarie 2013

Workshop de Iarnă - Lacul Sf Ana




După seminarul de editare foto voi susține etapa de iarnă a workshop-ului de portret în natură. Este cel mai greu dintre toate, efortul punând la încercare toți participanții. Cel puțin așa a fost anul trecut la Cetatea Carului.









Vom începe de Vineri 8 Februarie 2013, la ora 15,00 și vom termina Duminica seara pe data de 10 Feb 2013. Cazarea se va face la Hotel Fortuna, în Băile Tușnad.
 Voi aborda doua genuri foto, Portretul și Peisajul. Nu voi face organizarea pe ore, deoarece experiența anilor trecuți mi-a arătat că e mai bine să abordam subiectele în teren, funcție de condițiile meteo de la momentul respectiv. Sunt multe variabile, dar tocmai asta face tot farmecul unei aventuri - neprevăzutul.
 Oricum ar fi, noaptea vom face baie în butoiul de lemn din grădina hotelului - asta nu o veți uita niciodată!






 Ptr. înscriere și detalii, vă rog să mă contactați pe mail  - mirceabezergheanu@yahoo.com





vineri, 11 ianuarie 2013

Editare foto - Seminarul de la București



În urma multor discuții cu prieteni și colegi fotografi, am ajuns la concluzia că majoritatea ignoră o etapă vitală în fluxul de creație/realizare. Am multe fotografii care au fost realizate greșit, ptr. a releva din editare ceea ce ar fi imposibil cu o fotografie realizată perfect tehnic. Concepția cadrului respectiv impune realizarea cu abatere flagrantă de la principiile clare ale fotografiei. Așa se nasc poveștile, ieșind de pe cărare, ptr. a te pierde în hățișuri...











 Primul seminar dedicat exclusiv editării a avut loc la Iași, în Noiembrie,  impactul asupra participanților m-a făcut să reeditez exact același modul în alte zone ale țării. Voi începe pe data de 2-3 Februarie, la București, cu sprijinul Nikon România.
 De obicei prezentam la workshop-urile mele și partea de editare, dar mi-am dat seama că abordam superficial problema, așa ca am ales solușia de a le separa, alocand astfel timp suficient editării, într-un seminar dedicat.
 Voi prezenta modul meu de lucru, de la concepție până la produsul final, fotografia gata ptr. distribuție. Subiectele vor fi variate, voi prezenta fotografie de produs, un studiu de portret, un studiu de peisaj imposibil, subiecte care apoi vor trece printr-o prelucrare foto.







Ptr. detalii vă rog să mă contactați pe mail - mirceabezergheanu@yahoo.com.

 Revin cu niște completări

 Sala este pusă la dispozitie de Nikon Romania, vom avea și un mic studio, cu lumini, ptr a realiza o parte dintre fotografiile pe care ulterior le vom edita.
 Vom aborda editarea intr-o formă extinsă, plecând chiar de la concepție, metoda de editare fiind dictată de elementele alese la momentul concepției cadrului. Astfel, vom discuta pe fotografii realizate de mine, unele în natură, altele în studio, voi prezenta secretele realizării lor, apoi vom edita toți aceleași cadre, pe care le veți primi la seminar, în format Neff. Ulterior vom realiza cadre în studioul de acolo și le vom edita, trecând prin toate etapele. Va fi un curs interactiv, cu o tema dată, dar si cu intrebări și raspunsuri, generate de fluxul la care veți asista.  Trebuie să aveți un laptop, cu Photoshop-ul instalat, pe langă care va fi nevoie de CaptureNX si de Viveza de la NikSoftware. Viveza este un plug-in ptr Photoshop și poate fi descarcat în varianta trial. La fel si Capture NX poate fi descarcat ptr folosire o perioada limitata de timp. Ptr. cei care folosesc altă marca de aparat foto, în afara de Nikon, recomand să veniți cu programul de conversie Raw preferat. Eu RECOMAND  Phase One, care are module de conversie ptr toate marcile de aparate DSRL.
  Ora de începere este 9,00 - pauza de masa între 13,30 - 14,30 apoi continuăm pană la ora 18,00.

miercuri, 2 ianuarie 2013

Un mic review Nikon 70-200/4G VR



 Chiar înainte de sărbători am primit acest obiectiv de la Nikon, pentru a face cateva testări. Vremea nu m-a ajutat, astfel că nu am putut realiza prea multe fotografii, regret că nu am putut realiza fotografii cu stelele de pe boltă, mă interesa și comportamentul obiectivului în cazul astrofotografiei, știind câ multe obiective sunt afectate de Coma, ceea ce poate compromite fotografiile, mai ales în zona periferică.
 Am realizat un mic test comparativ cu Nikon 70-200/2,8G VR II, mă interesa comportamentul în cazul fotografiei de portret, dar și în cazul fotografiei de wild life. Aveți mai jos diferențele dimensiunilor, cu și fără parasolar



 Am remarcat imediat diferența de greutate, 70-200/4 G VR fiind mai practic în cazul deplasărilor lungi, în teren. Tot în cazul ieșirilor veți aprecia faptul ca focalizarea se face mult mai aproape (1m), ceea ce ajută atunci cănd veți încerca să fotografiați un fluture, sau o mica floare. Mă interesa dacă 70-200/4G suferă de pierderea de focală, atunci când fotografiem la distanța minimă de pe scală, știind că fratele mai mare 70-200/2,8G VR II are tocmai aici singura lui problemă. Am fotografiat cu 70-200/2,8G VR II o scenă, de la 1,5 m, cu focala de 200 mm si am avut acest cadru


 Apoi am realizat aceiași fotografie cu 70-200/4G VR, de la aceiași distanță, cu aceiași focală


Rezultatul ilustrează cât se poate de clar faptul ca Nikon 70-200/2,8g VR II pierde masiv focală, în cazul fotografiilor realizate sub 2,5 m, la 1,5 m avem echivalentul unei focale de 135 mm, în loc să avem 200 mm, așa cum ne-am aștepta. Noul obiectiv, Nikon 70-200/4G nu suferă la acest capitol, care poate fi extrem de important în cazul cadrelor realizate de la distanțe mici - close up, macro sau portrete.
Viteza de autofocus este mai mică decât a obiectivului Nikon 70-200/2,8G VR II, aici fiind ușor dezamagit...




Am realizat, în studio, câteva teste pentru a compara claritatea și bokeh-ul. Voi posta pe site-ul meu cadrele, la rezoluție maximă, pentru a putea fi descarcate si comparate mai bine, aici am sa pun doar cadrele mici.

Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 2,8


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 4


 Nikon 70-200/4G VR  cu diafragma 4


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 5,6


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 5,6



Am să postez acum câteva cadre realizate ptr. a vedea Bokeh-ul

Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 2,8


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 4


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 4


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 5,6


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 5,6


Și din nou comparația Bokeh dintre F4-F5,6, folosind doar Nikon 70-200/4G

Bokeh la diafragma  F4


Bokeh la diafragma  F5,6



Am realizat, la exterior, cateva portrete, comparând Nikon 70-200/4G, Nikon 70-200/2,8G VR II și Nikon 85/1,4G

 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 4


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 4



 Nikon 85/1,4G cu diafragma 4


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 5,6


Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 5,6


 Nikon 85/1,4G  cu diafragma 5,6

 Am realizat apoi cateva cadre în contralumină, să vad comportamentul obiectivului în acest caz particular, care creează multe probleme.  Consider ca tratamentul Nanocoating chiar își face datoria, în situațiile în care intră lumină de la soare în cadru. Rezistența la Flare este chiar bună.




 Mai postez căteva portrete realizate atunci






Și trec la un subiect drag mie, fotografia de Wild Life! Am ales pentru această testare una dintre cele mai mici păsări din Europa, Pânțăraș - Ochiul boului - Troglodytes troglodytes - The Eurasian Wren.
 De mult timp mă chinui să realizez un cadru decent cu această păsărică, dar faptul că are doar câțiva centimetri, și o greutate de aprox 9 grame, precum și faptul ca stă numai printre crenguțele cele mai dese, mai mult la nivelul solului, face dificilă fotografierea lui cu obiectivul meu de 600mm...
 Așa ca am luat cavaleria usoară (70-200/4G) și m-am coborât la nivelul lui






Mă interesa comportamentul obiectivului în lumină slabă, vroiam să vad nivelul detaliilor, precum și viteza de reacție a sistemului AF. Faptul că, după mulți ani de chin cu agitatul ăsta, am reușit în sfârșit să fac și eu câteva cadre bune poate fi raspunsul la întrebare.  Am mai tras apoi un cadru, o pasăre mică (Pițigoi albastru), de la distanță, deoarece mă interesa nivelul detaliilor în cazul cropurilor masive. Primul cadru este încadrarea inițială, apoi aveți un crop la 100%




 Detaliile și culorile foarte bine reproduse. Una peste alta, concluzia mea ar fi că obiectivul este reușit, fără să poată depăși totuși 70-200/2,8G  VR II sau 85/1,4G la claritate. Contrasul este bun, reproducerea culorilor ireproșabilă, suferind doar la capitolul viteză autofocus. Nu spun că e lent, dar nu se compara cu fratele lui mai mare Nikon 70-200/2,8 VR II.
 O dezamagire a fost când am constatat că inelul ptr. trepied trebuie cumpărat separat, și nu tocmai ieftin...
Dacă aș avea de fotografiat în natură, aș alege fară ezitare  Nikon 70-200/4G în defavoarea lui 70-200/2,8G, pentru greutatea mai mică și distanța mai buna de focalizare în cazul subiectelor mici.
 În cazul portretelor, 70-200/2,8G VR II rămîne totuși alegerea mea.