Treceți la conținutul principal

Trei Ciobani și câteva oi. Noaptea, iarna, prin Dobrogea.


 Umblu de căteva zile prin Dobrogea. Fără țintă, fără speranța să scot cine știe ce fotografie. E ceață, noroi iar frigul umed ține oamenii prin case, la gura sobei. Ptr. mine e perfect, cât văd cu ochii sunt singur cu sălbăticiunile. Noaptea, urc câte o stâncă și urlu prelung. Mă opresc doar când trece Șarpele de Foc.


 Fiecare noapte o petrec în alt loc, privesc acum o câmpie fantastică. E banală, la prima vedere, și la a doua vedere e la fel. Dar dacă închizi ochii și inspiri sufletul Dobrogei, te trezești într-o altă dimensiune, într-un alt timp. când Podișul Casimcei se unduia sub valuri de Colilie! Sunt la Colilia, și știu povestea ei secretă. Nu mulți sunt cei ce înțeleg imaginea unei câmpii ocoperită de Colilie, nu mulți sunt cei ce au văzut măcar o dată un fir de Colilie. Un câmp de Colilie e un basm. iar sufletul unora dintre noi este plin de astfel de basme ce se unduiesc  sub cea mai ușoară adiere a vântului. Câmpiile astea sunt prea puține, acum sunt secrete, știute doar de aleși. Ceilalți continuă să vadă doar un câmp. Gol.

 Altă noapte, la Pietrele Mariei. Astea le știți, că v-am dus aici în Tabără.


 Am așteptat la strunga oilor, fantomele oilor ce au păscut sute de ani pe aici, a miilor de Miei, răpuși de interpretarea deformată a creștinilor ce varsă sângele nevinovaților...


 Am mânat oile fantomatice dincolo de Strungă, am urcat iar pe o stâncă și am urlat prelung...






  iar când noaptea s-a risipit am întâlnit și primii oameni ce se chinuie să supraviețuiască, fără să bănuiască ce nori amenințători se adună peste Țara mea.






  Din respect ptr Carl Zeiss, ptr. ceea ce înseamnă ptr istoria fotografiei, am ales să prezint materialul în alb/negru. Asta deoarece cadrele au fost realizate cu un obiectiv primit de la Carl Zeiss, ptr teste. Mulțumesc, cu ocazia asta am mai descoperit o față a Dobrogei, cea de dincolo de noroaiele dealurilor, pe care nu o știam...






Comentarii

  1. nu stiu cum e cu Carl Zeiss, dar pozele prezentate sunt cel mai bine redate in alb-negru. nu culorile ar evidentia mesajul ci emotia momentului suprins, care, in alb-negru, e mult mai intens.
    cum ar veni, fotograful suprinde momentul si nu lentila, si nu body-ul.. ca e D 900 sau 5114..
    Carl Zeiss isi face reclama prin tine, Mircea, asta ca sa nu confundam una cu alta...
    (asta in caz ca vei aproba commentul meu, absolut sincer)

    RăspundețiȘtergere
  2. Prima poza e exceptionala, norul ala ma duce cu gandul la un vultur din povestile amerindienilor

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos domnul Bezergheanu! Frumos scris de fiintele nevinovate. Acum altele au fost macelarite cu zecile de mii.
    Stiu ca-i proza, totusi dintre randuri razbate suferinta domnul Bezergheanu. Ori imaginatia este perfecta sau stilul literar. Pentru ochii mei.
    Sarbatori fericite????

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Review Olympus OM D E-M 1 MkII. Sau cum să câștigi atunci când toți cred că ai pierdut....

Toate fotografiile din acest review au fost trase în format ORF și convertite în Tiff/Jpeg cu programul PhaseOne - Capture1.  Deoarece trag doar Neutral iar culorile și contrastul în acest caz sunt mai șterse decât ce vedem în realitate am prelucrat fotografiile la nivel de contrast și saturație. Sunt și multe cadre la care nu am fost nevoit să intervin absolut deloc după conversie. Cine are o problemă cu acest aspect să fie sănătos. Voi posta o arhivă cu cadre la rezoluție maximă precum și fișierele ORF, așa încât să fie toată lumea mulțumită.    Citirea acestui material NU ESTE OBLIGATORIE.

  Voi scrie acest material încercând să exprim senzațiile prin care am trecut din momentul în care am hotărât să provoc soarta, renunțând la titlul de Ambasador Nikon în Romania, ptr. a mă arunca cu capul înainte într-o mare învolburată și plină de necunoscute. Cu numai câteva luni în urmă dovedeam ignoranță, râzând de sistemele mirorless, indiferent de cine le produce. Ce-i drept, eram atras de…

Olympus OM D E-M 1 Mk II review - or how can you win, when everyone else thinks that you have lost…

Note: All photos presented in the following review have been shoot in RAW format and were converted to TIFF/JPEG using PhaseOne - Capture 1 software. Because my default settings are all on Neutral and therefore both the colors and the contrast will be a bit faded compared to what our eyes will perceive, I had to edit the photos to add some contrast and saturation to be able to reflect the real colors. This was not the case for all photos that are presented below, as for some of them I did not had to adjust anything once the RAW was converted to TIFF/JPEG. Whoever has any issues with this can consider it it’s own problem. I will add as part of an archive full size photos as well as the RAW files, thus making everyone happy. By the way: reading this review is not a mandatory thing!
I shall start writing this review, by trying to express the feelings that I’ve had the moment when I have decided to challenge my fate by renouncing the honorary title of Nikon Ambassador, only to throw myse…

Despre editare, ptr puriști, hartiști și tot felul de triști.

Mai fac greșeala și postez din când în când cadre dificile, activând imediat câte un odihnit ce nu a ieșit probabil la fotografiat atât de des, sau pe distanțe suficient de mari de fotoliul din care emite un devastator - "PRELUCRATĂ! Putem vedea una needitată?"

La un moment dat, o domnișoară de la arte a comentat și ea, sugerând că de fapt eu sunt bun la editare, prelucrând pozulicile mediocre până la nivel comercial de wow. Domnișoara mea dragă, de ce nu ieși dumneata ziua din casă până nu te dai cu fond de ten, rimel și ruj? Ți-e rușine cu tine Raw? Ziceți că nu e corect ce fac? Vă permiteți voi pare să fiți corecți până la extrem? Hai să vă văd!

  Hai să vedem cum este și cu editatul/prelucratul acesta în fotografie. Am să expun poziția mea vis a vis de subiect. Consider că fotograful nostru nu alterează fotografia atât timp cât nu adaugă informație (elemente de imagine) care nu se regăsea în scena fotografiată. Senzorii aparatelor foto digitale au un comportament lin…