Treceți la conținutul principal

Un mic review Nikon 70-200/4G VR



 Chiar înainte de sărbători am primit acest obiectiv de la Nikon, pentru a face cateva testări. Vremea nu m-a ajutat, astfel că nu am putut realiza prea multe fotografii, regret că nu am putut realiza fotografii cu stelele de pe boltă, mă interesa și comportamentul obiectivului în cazul astrofotografiei, știind câ multe obiective sunt afectate de Coma, ceea ce poate compromite fotografiile, mai ales în zona periferică.
 Am realizat un mic test comparativ cu Nikon 70-200/2,8G VR II, mă interesa comportamentul în cazul fotografiei de portret, dar și în cazul fotografiei de wild life. Aveți mai jos diferențele dimensiunilor, cu și fără parasolar



 Am remarcat imediat diferența de greutate, 70-200/4 G VR fiind mai practic în cazul deplasărilor lungi, în teren. Tot în cazul ieșirilor veți aprecia faptul ca focalizarea se face mult mai aproape (1m), ceea ce ajută atunci cănd veți încerca să fotografiați un fluture, sau o mica floare. Mă interesa dacă 70-200/4G suferă de pierderea de focală, atunci când fotografiem la distanța minimă de pe scală, știind că fratele mai mare 70-200/2,8G VR II are tocmai aici singura lui problemă. Am fotografiat cu 70-200/2,8G VR II o scenă, de la 1,5 m, cu focala de 200 mm si am avut acest cadru


 Apoi am realizat aceiași fotografie cu 70-200/4G VR, de la aceiași distanță, cu aceiași focală


Rezultatul ilustrează cât se poate de clar faptul ca Nikon 70-200/2,8g VR II pierde masiv focală, în cazul fotografiilor realizate sub 2,5 m, la 1,5 m avem echivalentul unei focale de 135 mm, în loc să avem 200 mm, așa cum ne-am aștepta. Noul obiectiv, Nikon 70-200/4G nu suferă la acest capitol, care poate fi extrem de important în cazul cadrelor realizate de la distanțe mici - close up, macro sau portrete.
Viteza de autofocus este mai mică decât a obiectivului Nikon 70-200/2,8G VR II, aici fiind ușor dezamagit...




Am realizat, în studio, câteva teste pentru a compara claritatea și bokeh-ul. Voi posta pe site-ul meu cadrele, la rezoluție maximă, pentru a putea fi descarcate si comparate mai bine, aici am sa pun doar cadrele mici.

Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 2,8


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 4


 Nikon 70-200/4G VR  cu diafragma 4


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 5,6


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 5,6



Am să postez acum câteva cadre realizate ptr. a vedea Bokeh-ul

Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 2,8


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 4


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 4


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 5,6


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 5,6


Și din nou comparația Bokeh dintre F4-F5,6, folosind doar Nikon 70-200/4G

Bokeh la diafragma  F4


Bokeh la diafragma  F5,6



Am realizat, la exterior, cateva portrete, comparând Nikon 70-200/4G, Nikon 70-200/2,8G VR II și Nikon 85/1,4G

 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 4


 Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 4



 Nikon 85/1,4G cu diafragma 4


 Nikon 70-200/4G VR cu diafragma 5,6


Nikon 70-200/2,8G VR II cu diafragma 5,6


 Nikon 85/1,4G  cu diafragma 5,6

 Am realizat apoi cateva cadre în contralumină, să vad comportamentul obiectivului în acest caz particular, care creează multe probleme.  Consider ca tratamentul Nanocoating chiar își face datoria, în situațiile în care intră lumină de la soare în cadru. Rezistența la Flare este chiar bună.




 Mai postez căteva portrete realizate atunci






Și trec la un subiect drag mie, fotografia de Wild Life! Am ales pentru această testare una dintre cele mai mici păsări din Europa, Pânțăraș - Ochiul boului - Troglodytes troglodytes - The Eurasian Wren.
 De mult timp mă chinui să realizez un cadru decent cu această păsărică, dar faptul că are doar câțiva centimetri, și o greutate de aprox 9 grame, precum și faptul ca stă numai printre crenguțele cele mai dese, mai mult la nivelul solului, face dificilă fotografierea lui cu obiectivul meu de 600mm...
 Așa ca am luat cavaleria usoară (70-200/4G) și m-am coborât la nivelul lui






Mă interesa comportamentul obiectivului în lumină slabă, vroiam să vad nivelul detaliilor, precum și viteza de reacție a sistemului AF. Faptul că, după mulți ani de chin cu agitatul ăsta, am reușit în sfârșit să fac și eu câteva cadre bune poate fi raspunsul la întrebare.  Am mai tras apoi un cadru, o pasăre mică (Pițigoi albastru), de la distanță, deoarece mă interesa nivelul detaliilor în cazul cropurilor masive. Primul cadru este încadrarea inițială, apoi aveți un crop la 100%




 Detaliile și culorile foarte bine reproduse. Una peste alta, concluzia mea ar fi că obiectivul este reușit, fără să poată depăși totuși 70-200/2,8G  VR II sau 85/1,4G la claritate. Contrasul este bun, reproducerea culorilor ireproșabilă, suferind doar la capitolul viteză autofocus. Nu spun că e lent, dar nu se compara cu fratele lui mai mare Nikon 70-200/2,8 VR II.
 O dezamagire a fost când am constatat că inelul ptr. trepied trebuie cumpărat separat, și nu tocmai ieftin...
Dacă aș avea de fotografiat în natură, aș alege fară ezitare  Nikon 70-200/4G în defavoarea lui 70-200/2,8G, pentru greutatea mai mică și distanța mai buna de focalizare în cazul subiectelor mici.
 În cazul portretelor, 70-200/2,8G VR II rămîne totuși alegerea mea.




Comentarii

  1. Scurt si la obiect! Cu ce body ai facut cadrele? La prima vedere nu prea se vad diferente semnificative intre varianta f/2,8 si f/4. Pare a fi un obiectiv care isi merita banii ... Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am folosit Nikon D800, un aparat care duce la limita orice obiectiv...

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Mircea! Ai avut sansa sa il folosesti impreuna cu un teleconvertor? Daca da, care sunt opiniile? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt curios de un aspect: cum se prezinta stabilizarea ca eficienta si zgomot. Mai vechiul geaman toxic Canon e galagios.

    RăspundețiȘtergere
  5. La fel ca si Ionut as fii interesat daca ai folosit obiectivul cu f4 in combinatie cu tc 1.4 si cel de f2.8 cu tc 2.0?
    Multumeesc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Review Olympus OM D E-M 1 MkII. Sau cum să câștigi atunci când toți cred că ai pierdut....

Toate fotografiile din acest review au fost trase în format ORF și convertite în Tiff/Jpeg cu programul PhaseOne - Capture1.  Deoarece trag doar Neutral iar culorile și contrastul în acest caz sunt mai șterse decât ce vedem în realitate am prelucrat fotografiile la nivel de contrast și saturație. Sunt și multe cadre la care nu am fost nevoit să intervin absolut deloc după conversie. Cine are o problemă cu acest aspect să fie sănătos. Voi posta o arhivă cu cadre la rezoluție maximă precum și fișierele ORF, așa încât să fie toată lumea mulțumită.    Citirea acestui material NU ESTE OBLIGATORIE.

  Voi scrie acest material încercând să exprim senzațiile prin care am trecut din momentul în care am hotărât să provoc soarta, renunțând la titlul de Ambasador Nikon în Romania, ptr. a mă arunca cu capul înainte într-o mare învolburată și plină de necunoscute. Cu numai câteva luni în urmă dovedeam ignoranță, râzând de sistemele mirorless, indiferent de cine le produce. Ce-i drept, eram atras de…

Despre pozografi. Care este...

Așezați-vă bine în scaun, eventual cu o pastilă de inimă la îndemână, că o să vă doară! e din categoria - Lumea-i rău și are arme. Capitolul - Viața-i greu.

     *   Pozograful începător - a fost creat de Dumnezeul pozografilor, din masa amorfă a selfiștilor, care se trag în telefoane. Este mana cerească a producătorilor și vânzătorilor de echipamente, deoarece, dacă-i lasă tata lor, vor achiziționa tot felul de echipamente inutile, crezând că posesia unei pianine în sufragerie te face automat Pianist. Sau Pianinist...
 Vor citi pe nerăsuflate tot ce găsesc pe net, evident fără să poată discerne gunoiul de informația reală, apoi se vor atașa de o marcă foto, în funcție de ce au în posesie cei cu care interacționează. Trebuie tratați cu atenție, deoarece chiar au nevoie de ajutor, iar dacă vrei să-ți faci o armată de susținători în viitor, ei reprezintă cel mai bun material, deoarece sunt încă maleabili, poți să-i frămânți relativ tare, ptr a-i modela. De obicei nu vin în turele mel…

Despre editare, ptr puriști, hartiști și tot felul de triști.

Mai fac greșeala și postez din când în când cadre dificile, activând imediat câte un odihnit ce nu a ieșit probabil la fotografiat atât de des, sau pe distanțe suficient de mari de fotoliul din care emite un devastator - "PRELUCRATĂ! Putem vedea una needitată?"

La un moment dat, o domnișoară de la arte a comentat și ea, sugerând că de fapt eu sunt bun la editare, prelucrând pozulicile mediocre până la nivel comercial de wow. Domnișoara mea dragă, de ce nu ieși dumneata ziua din casă până nu te dai cu fond de ten, rimel și ruj? Ți-e rușine cu tine Raw? Ziceți că nu e corect ce fac? Vă permiteți voi pare să fiți corecți până la extrem? Hai să vă văd!

  Hai să vedem cum este și cu editatul/prelucratul acesta în fotografie. Am să expun poziția mea vis a vis de subiect. Consider că fotograful nostru nu alterează fotografia atât timp cât nu adaugă informație (elemente de imagine) care nu se regăsea în scena fotografiată. Senzorii aparatelor foto digitale au un comportament lin…