Portret cu Rupicapra - Am mers de m-a luat dracu'

Am avut un vis, dormeam în cort, cu o mana ieșită în afară, iar la un moment dat am simțit cum sunt lins ușor în palmă. Deschid ochii, dau ușa cortului la o parte și privesc ptr. prima oară o Capră neagră -Rupicapra rupicapra- în ochi!

În somn fiind, înțeleg mesajul - Trebuie să ajung urgent în Piatra Craiului! Mă trezesc de tot ptr. a constata ca am o problemă - cu cateva zile în urma am facut rost de o entorsă la glezna stângă... Ignor evidența, sun la Bogdan Ciungara ptr. a-i spune că am făcut comandă la Capră neagră. Evident, râde de mine, dar promite să ia legatura cu un prieten, Ranger la Parcul Piatra Craiului. Până a luat el legătura cu Remus - rangerul - eu m-am pus în miscare, așa că, pe la ora 7,30 eram la Vama Buzăului, căutând vrajitoare

Nici urma de cotoroanțe, așa că viteză spre Brașov, ptr. o escapada scurtă în Prăpăstiile Zărneștiului

A doua zi dimineață plecam inainte de răsăritul soarelui spre Cabana Plaiul Foii, de acolo urmând să străbatem pe jos traseul Plaiul Foii - refugiul Șpirlea - Umerii Pietrii Craiului - Marele Grohotiș - Cerdacul Stanciului și apoi în sus, spre creastă. Habar nu aveam la ce mă înhămam! Fraților, vă previn, NU CUMVA SĂ ÎNCERCAȚI SĂ FACEȚI TRASEUL ASTA CU UN TELEOBIECTIV NIKON 600/4!!! Adica teleul, 2 aparate - D800 și D600, plus 70-200/2,8G + 85/1,4G + 14-24/2,8G + 16/2,8 + 28/1,8G + Samyang 35/1,4 + Blitz SB 910 + 2 Kg de acumulatori + cateva accesorii + cort, haine, mancare, apa!!!!!
Plus trepied ptr. Time Lapse si ptr teleobiectiv...

Intram ca zmeul din poveste 10 cm în pamant, atunci cand călcam. Auzeam râmele cum mureau, țipând strivite! Sar peste momentele în care mă întrebam - ce caut eu aici? - și ajung la Cerdacul Stanciului, fapt ce m-a mai relaxat - Mergeam de 6 ore cu o tona în cârcă!

De aici ne-am întors la Marele Grohotiș,

pe care l-am urcat relativ greu, uneori dadeam din picioare, încercând să urc, dar pietrele marunte se rostogoleau cu tot cu mine la vale, și constatam ca în loc să urc, coboram! Nașpa. Am trecut pe 4x4 si am urcat cam 30m pe oră. La un moment dat Bogdan a găsit niste pantaloni Adidas, chiar pe  marele grohotiș. Ne-am uitat în stanga/dreapta/sus/jos, am dat pietrele la o parte, dar propritarul nu se zărea. M-am gândit că omul ori a fost surprins de Urs cu pantalonii în vine, ori s-a încins și a plecat mai departe în chiloți. Am luat cârpa cu noi, dacă proprietarul vrea sa-i recupereze - erau originali Adidas -  să-l sune pe Bogdan pe mobil. Are chiar doua mobile, unul Orange și unul Digi, parcă...

Am mai urcat noi ceva grohotiș,

până la un loc unde am crezut ca băieții glumesc - trebuia să ne cocoțăm pe sub creasta din dreapta sus

Acum trebuie să recunosc, mi se citea disperarea în ochi. Mulți mă știu ca un tip mai dur, dar va spun sincer, acolo eram ca o gaina la tăiat. Epuizat dupa atâtea ore de hămălit, nu mă vedeam în stare să urc un perete aproape vertical, cu torpila de 30 kg in spate, fara coardă, fără nimic, doar agățat de Jnepeni. Ghiciți ce s-a întâmplat! Ăia doi m-au lăsat amanet, și au urcat singuri, iar dupa o oră eram si eu sus, transpirat ca un fochist

Aste este, am comis-o. Ne-am pus la masă, și le-am spus că mai am două dorințe ptr. ziua respectivă - să vad Fluturaș de stâncă, atenție, este o pasăre, nu o insectă  - și apoi să fac portret de Capră neagră. Nu a durat un minut si minune, un Fluturaș de stâncă a trecut în zbor prin fața noastră! Aparatele erau în rucsacii abandonați la 20 de metrii de noi...Măcar l-am vazut. Deja rânjeam cu gura până la urechi. Urma Capra neagra, conform dorințelor mele. Dupa jumătate de oră aveam trofeul, spre disperarea lui Bogdan, care spunea că nu sunt șanse mari!

A fost un moment magic, din acelea unice în viată, când Capra a început să înainteze spre mine, venind la 2 metri, fapt ce facea imposibil fotografiatul cu teleobiectivul de 600 mm, care focalizează doar de la 5 metri în colo. Trebuia să mă retrag permanent, ptr. a pastra o distanță de cel putin 5 m. Băieții au prins si ei curaj, de s-a ajuns la fotografii făcute cu Fisheye-ul. O ambiție a lui Remus, realizată ușor. Eu am tras cu focala  de 28 mm urmatoarea fotografie.

Când a venit seara, pe cort a început să se depună brumă. Temperatura era deja sub 0 grade. Băieții s-au băgat în scutece, eu am ramas la datorie, având parte de cea mai spectaculoasa noapte în munți. Am filmat Time Lapse si am fotografiat răsăritul și apusul Lunii. Cum termin postarea montez filmul, și-l atașez, să vedeți despre ce vorbesc.

M-am culcat la 5 și m-am trezit la 7,30, când Caprele amenințau să ne pască bocancii

Am hotărât cu greu să cedez, și să plec înapoi cu băieții, iar când am dat ochii cu drumul de coborâre... am zis ca fac infarct! Mi-a luat ceva timp să-mi revin, timp în care am mai tras câteva peisaje

Nu am idee cum de-am reușit să scap de acolo fără nici o julitura, sau unghie ruptă! Stiu doar ca mergeam toți ca niste roboți, cu pauze la jumatate de ore

Cumva am ajuns și la Brașov, ptr. ca, a doua zi dimineață, să plecam spre lacul Sf Ana, unde am tras cateva cadre și am verificat terenul ptr workshop-ul de la sfârșitul acestei săptămâni

Ptr. cei care spun ca afișajul lui Nikon D600 nu reproduce fidel culorile am o veste proastă

Iar ptr cei care trebuie să vina la workshop, am o veste bună, am gasit un Hotel excelent ptr. cazare - Hotel Fortuna, Băile Tușnad.
Pretul va fi de 200 Ron cazare și masă ptr. cele 2 zile. 1 milion/zi. Nu este prețul de receptție, evident. Dar, cu promisiunea ca și workshop-urile de iarnă si primăvară să le fac acolo, am primit un discount masiv.

Comentarii

1. Frumoasa povestea, pozele ma asteptam sa fie asa...aproape la fel de bune ca ale mele. daca te ti serios de treaba in 2-3 ani ma ajungi si cine stie daca o sa ma inbolnavesc sau ceva ai sanse reale chiar sa ma depasesti :)
    Bravos

RăspundețiȘtergere
  2. :):):)...xxxxx...frumos!...sa traiesti si sa ne mai bucuri cu asa lucruri frumoase! xxxx

3. Dech zapiera - każde ujęcie!
    Moje gratulacje - kolejna, fantastyczna wyprawa fotograficzna !
    pozdrawiam

RăspundețiȘtergere
  4. foarte fain articol azi Mircea, am fost si eu in Piatra Craiului in 2007. Imi aduc foarte bine aminte de locurile pe care le descri. Pozele sunt superbe. Nu cred ca mai avea rost sa iti spun :) . Astept sa vad filmarea. Numai bine.

5. Minunat articol. Felicitari !

6. Minunat, va felicit pentru a mia oara pentru ceea ce faceti! Aceste fotografii imi fac ziua mai buna, le privesc cu emotie si incantare! Va multumesc si mult succes!
    Elena

RăspundețiȘtergere
  7. Superbe fotografii! Multumesc de plimbarea virtuala :)

8. Jos palaria pentru toti cei care au depus acest efort de a arata lumii ce tara minunata avem.Multumim

9. Bre, frumoase capturile (alea cu cornite in primul rand)! Dar sa stii ca fluturas de stanca gasesti si in Cheile Dambovicioarei (intre sat si pestera, pe peretele drept cum mergi spre pestera am ochit un cuib).
    Numai bine si sa mai ai muschi si pentru alte obiective, ca vad ca transporti, nu gluma :)

RăspundețiȘtergere
  10. cuvintele ...greu de gasit.vad pentru prima oara caluti formati din nori care alearga peste crestele muntilor.emotionant .

11. Cunosc bine locurile prin care ai fost , si sa ajungi in Poiana Inchisa din Piatra Craiului cu asemenea incarcatura este cu adevarat o provocare. Tocmai de aceea iti port si mai mult respect pentru ceea ce faci .

Despre fotografii nici nu am ce sa mai comentez ... poate doar ca te-as interzice la toate concursurile de fotografie pentru ca ai eclipsa marea majoritate a concurentilor .
    Este incredibil ceea ce realizezi !

RăspundețiȘtergere
  12. De vis ceea ce vad aici !Intamplarea cu caprele m-a distrat copios ,la fel am patit si eu la refugiul din Saua Grind,o caprita dimineata devreme pe la sase, a venit la refugiu si ne dadea tarcoale :)