Treceți la conținutul principal

Gaița, țicleanul şi Nikon V1


 Dupa workshop-ul de portret, am ramas prin zona, ptr cateva fotografii de wildlife. Aveam la mine si un Nikon 1 V1 cu care realizasem fotografiile de making-of la workshop:










  Initial am fost curios de performanta la Iso mare, asa ca l-am folosit si la interior, seara, pe o lumina foarte slaba ce a necesitat urcarea sensibilitatii pana la 3200 Iso:







video

 Rezultatele au dus imediat la o intrebare fireasca (ptr. mine): Cum s-ar comporta la fotografia de wild life? Mai ales ca aparatul ofera o facilitate care se muleaza perfect pe dorintele unui fotograf de wild life - factorul de crop 2,7x, cere-mi transforma teleul de 300/2,8 in unul de 810/2.8; iar pe cel de 600/4 intr-un teleobiectiv de 1620mm/f4!!!
  Astfel, a doua zi dupa workshop eram pe drum spre Lacul Sf. Ana, la intalnirea cu vedetele de asta toamna: Gaita si Ticleanul. Drumul a fost, evident, dificil din cauza zapezii dar presarat cu tot felul de subiecte:










   La 15 minute dupa ce am ajuns la destinatie fotografiam deja Gaita. Primele cadre sunt trase cu Nikon D7000 si  D3:











apoi am folosit Nikon V 1:






Si tot cu el am trecut la fotografierea Ticleanului:



 Am schimbat iar aparatul, trecand la D7000:








 Subiectul  m-a provocat sa activez si functia de filmare slow-motion:



video


video


video


video


video

video


video


  Am mai fotografiat acolo si Pitigoi de bradet - Parus ater:




  precum si Pitigoi de munte - Parus montanus:





Conditiile m-au facut sa-mi amintesc de momentele cand injuram caldura, prin tufisurile Dobrogei:



Concluziile privitoare la folosirea lui Nikon 1 V 1:
  •   Trebuie sa mai fac antrenament, dispunerea butoanelor pe carcasa aparatului ma obliga uneori sa pierd timp cu schimbarea parametrilor de fotografiere, e nevoie de antrenament, ptr. mine era a doua oara cand foloseam efectiv aparatul;
  •    Focalizarea este mai dificila, tinand cont ca eu folosesc zilnic cel mai evoluat sistem de AF, de cateva ori am avut probleme de hunting, in lumina slaba si la contrast mic;
  •   Expunerea este precisa, gama dinamica este buna, culorile reproduse bine;
  •  Manevrarea aparatului atasat pe teleobiectivele gigantice devine uneori comica;
  •  Punctul de focalizare este cam mare, devenea dificil sa focalizez strict pe ochiul/capul subiectului;
  •  Comportamentul la Iso mare este bun, chiar daca senzorul este unul destul de mic;
  •  Dof-ul oferit de acest senzor mic este un avantaj, mai ales cand fotografiez de aproape - la fotografia Macro chiar e de real ajutor;
  • Rafala de 10 cadre/sec. il ridica la performantele celor mai bune aparate foto profesionale, iar daca am nevoie de viteza si nu ma deranjeaza rezolutia de 2 Mpix, pot trage o rafala la aterizarea unei pasari, cu 60 cadre/sec!
  •  Functia de filmare slow motion este de necontestat cea mai spectaculoasa functie oferita de aparat, chiar daca filmul are o rezoluti mai mica.
  Trebuie sa tin seama de faptul ca experienta mea cu aparatul este practic egala cu zero, va exista o curba de invatare, iar dupa acomodarea cu el, probabil ca rezultatele vor fi mai bune.





Comentarii

  1. imi plac mult imaginile cu pasarea cand isi scutura capul...fain efectul

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant.. Ar fi util daca ati lasa si EXIF-ul la export in jpg..

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelente 1 si 28. Stii tu de ce... :) SD

    RăspundețiȘtergere
  4. Valentin: Click dreapta si ai acces la exif...
    Va multumesc tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Uimitor cit de bine au iesit pozele cu Nikon V1.
    Cred ca e o varianta buna pentru wildlife...pui un 70-200 f2.8 pe el si esti babak.
    Usor, rapid, chestia cu focusul cred ca e treaba de obisnuinta.
    Vad ca s-a descurcat admirabil si in lumina slaba.

    RăspundețiȘtergere
  6. Daaa, cu un 70-200/2,8 VR care devine un 189-540/2,8 VR poti acoperi o plaja extrem de larga de subiecte wild life, greutatea nemaifiind acum o problema. La focalele astea si portretele devin interesante...

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos, ca de obicei. Intr-adevar filmarea slow-motion e super, pacat ca nu are o rezolutie mai mare. Data viitoare sa faci si cateva fotografii sa vedem cum arata Nikon V1 cu un 600/4 de exemplu. Cred c-ar fi interesant. Spor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Speachless!!! Foarte bune cardele si ai gasit si caprioare :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Excelent din toate punctele de vedere. Imaginile sunt superbe ( evident ) si textul este pe masura. Multumim pentru efortul depus.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Review Olympus OM D E-M 1 MkII. Sau cum să câștigi atunci când toți cred că ai pierdut....

Toate fotografiile din acest review au fost trase în format ORF și convertite în Tiff/Jpeg cu programul PhaseOne - Capture1.  Deoarece trag doar Neutral iar culorile și contrastul în acest caz sunt mai șterse decât ce vedem în realitate am prelucrat fotografiile la nivel de contrast și saturație. Sunt și multe cadre la care nu am fost nevoit să intervin absolut deloc după conversie. Cine are o problemă cu acest aspect să fie sănătos. Voi posta o arhivă cu cadre la rezoluție maximă precum și fișierele ORF, așa încât să fie toată lumea mulțumită.    Citirea acestui material NU ESTE OBLIGATORIE.

  Voi scrie acest material încercând să exprim senzațiile prin care am trecut din momentul în care am hotărât să provoc soarta, renunțând la titlul de Ambasador Nikon în Romania, ptr. a mă arunca cu capul înainte într-o mare învolburată și plină de necunoscute. Cu numai câteva luni în urmă dovedeam ignoranță, râzând de sistemele mirorless, indiferent de cine le produce. Ce-i drept, eram atras de…

Despre pozografi. Care este...

Așezați-vă bine în scaun, eventual cu o pastilă de inimă la îndemână, că o să vă doară! e din categoria - Lumea-i rău și are arme. Capitolul - Viața-i greu.

     *   Pozograful începător - a fost creat de Dumnezeul pozografilor, din masa amorfă a selfiștilor, care se trag în telefoane. Este mana cerească a producătorilor și vânzătorilor de echipamente, deoarece, dacă-i lasă tata lor, vor achiziționa tot felul de echipamente inutile, crezând că posesia unei pianine în sufragerie te face automat Pianist. Sau Pianinist...
 Vor citi pe nerăsuflate tot ce găsesc pe net, evident fără să poată discerne gunoiul de informația reală, apoi se vor atașa de o marcă foto, în funcție de ce au în posesie cei cu care interacționează. Trebuie tratați cu atenție, deoarece chiar au nevoie de ajutor, iar dacă vrei să-ți faci o armată de susținători în viitor, ei reprezintă cel mai bun material, deoarece sunt încă maleabili, poți să-i frămânți relativ tare, ptr a-i modela. De obicei nu vin în turele mel…

Despre editare, ptr puriști, hartiști și tot felul de triști.

Mai fac greșeala și postez din când în când cadre dificile, activând imediat câte un odihnit ce nu a ieșit probabil la fotografiat atât de des, sau pe distanțe suficient de mari de fotoliul din care emite un devastator - "PRELUCRATĂ! Putem vedea una needitată?"

La un moment dat, o domnișoară de la arte a comentat și ea, sugerând că de fapt eu sunt bun la editare, prelucrând pozulicile mediocre până la nivel comercial de wow. Domnișoara mea dragă, de ce nu ieși dumneata ziua din casă până nu te dai cu fond de ten, rimel și ruj? Ți-e rușine cu tine Raw? Ziceți că nu e corect ce fac? Vă permiteți voi pare să fiți corecți până la extrem? Hai să vă văd!

  Hai să vedem cum este și cu editatul/prelucratul acesta în fotografie. Am să expun poziția mea vis a vis de subiect. Consider că fotograful nostru nu alterează fotografia atât timp cât nu adaugă informație (elemente de imagine) care nu se regăsea în scena fotografiată. Senzorii aparatelor foto digitale au un comportament lin…