Treceți la conținutul principal

Trag tunurile la Villajoyosa



Pe 28 Iulie, la Villajoyosa are loc, in fiecare an, o fiesta deosebita, reeditare a debarcarii Maure ce a ras orasul acum cateva sute de ani in urma. Nimic nou sub soare, mai sunt in lungul coastei Valenciene orase facute una cu pamantul de Mauri si fieste care sa ilustreze acele momente dramatice, dar aici are loc o debarcare Maura dupa ce toata noaptea trag combatantii unii in altii cu tunurile si flintele. Ce poate fi mai atractiv ptr. un fotograf decat niste tunuri care trag in salve spre corabiile care se apropie pe mare si care la randul lor trag cu tot arsenalul din dotare! Prima problema e sa treci de miile de turisti care blocheaza trecerea spre locul ingradit si pazit starsnic de organizatori, ca nu cumva un turist ametit sa ajunga in fata tunurilor si flintelor desfasurate pe plaja. Asa ca toata lumea priveste de la o distanta apreciabila, lucru care m-a facut sa apelez la cateva trucuri invatate in timpul misiunilor la care am luat parte. Asa se face ca m-am trezit in mijlocul actiunii, armele trageau in jurul meu, lumina extrem de slaba, imposibil de focalizat pe ceva, miros de cordida,  zgomot, trupe care se miscau intr-o coregrafie greu de inteles ptr.mine.


 Mi-a luat ceva timp pana sa-mi gasesc locul si sa ma acomodez cu harmalaia de nedescris, am incercat sa ma concentrez pe o linie de tunuri si sa le surprind flacarile de la gura tevii:









Apoi am incercat sa-i surprind pe cei care trageau cu flintele:




am incercat si cateva cadre cu vasele care asediau orasul, unele tragand, altele luptandu-se cu valurile periculoase:





  Spre dimineata lumina ma ajuta sa disting mai usor ce este in jurul meu:







Si am putut evalua pagubele si victimele, mai ales pe asta rapus chiar inainte de lupta finala:


Lupta finala care s-a dat chiar la primele raze de soare:






Si s-a incheiat cu o imagine de mare angajament, o pereche de tineri fugind sa se arunce in mare:


Comentarii

  1. Man, cel putin imaginile cu soarele in cadru, aproape de linia orizontului (probabil apus) sunt senzationale, zici ca ai dat stop pe imagine la un film facut la holywood. Toate au un aspect cinematografic !! In alta ordine de idei tin sa-ti multumesc ca m-ai lamurit pe partea tehnica, legat de o setare aparent foarte misterioasa pt. mine legat de teoria compresiei RAW dezvoltat de Nikon. Am intrebat pe multi nikonisti inraiti dar nici unul nu a reusit sa-mi dea un raspuns logic. Multam !!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Review Olympus OM D E-M 1 MkII. Sau cum să câștigi atunci când toți cred că ai pierdut....

Toate fotografiile din acest review au fost trase în format ORF și convertite în Tiff/Jpeg cu programul PhaseOne - Capture1.  Deoarece trag doar Neutral iar culorile și contrastul în acest caz sunt mai șterse decât ce vedem în realitate am prelucrat fotografiile la nivel de contrast și saturație. Sunt și multe cadre la care nu am fost nevoit să intervin absolut deloc după conversie. Cine are o problemă cu acest aspect să fie sănătos. Voi posta o arhivă cu cadre la rezoluție maximă precum și fișierele ORF, așa încât să fie toată lumea mulțumită.    Citirea acestui material NU ESTE OBLIGATORIE.

  Voi scrie acest material încercând să exprim senzațiile prin care am trecut din momentul în care am hotărât să provoc soarta, renunțând la titlul de Ambasador Nikon în Romania, ptr. a mă arunca cu capul înainte într-o mare învolburată și plină de necunoscute. Cu numai câteva luni în urmă dovedeam ignoranță, râzând de sistemele mirorless, indiferent de cine le produce. Ce-i drept, eram atras de…

Olympus OM D E-M 1 Mk II review - or how can you win, when everyone else thinks that you have lost…

Note: All photos presented in the following review have been shoot in RAW format and were converted to TIFF/JPEG using PhaseOne - Capture 1 software. Because my default settings are all on Neutral and therefore both the colors and the contrast will be a bit faded compared to what our eyes will perceive, I had to edit the photos to add some contrast and saturation to be able to reflect the real colors. This was not the case for all photos that are presented below, as for some of them I did not had to adjust anything once the RAW was converted to TIFF/JPEG. Whoever has any issues with this can consider it it’s own problem. I will add as part of an archive full size photos as well as the RAW files, thus making everyone happy. By the way: reading this review is not a mandatory thing!
I shall start writing this review, by trying to express the feelings that I’ve had the moment when I have decided to challenge my fate by renouncing the honorary title of Nikon Ambassador, only to throw myse…

Despre editare, ptr puriști, hartiști și tot felul de triști.

Mai fac greșeala și postez din când în când cadre dificile, activând imediat câte un odihnit ce nu a ieșit probabil la fotografiat atât de des, sau pe distanțe suficient de mari de fotoliul din care emite un devastator - "PRELUCRATĂ! Putem vedea una needitată?"

La un moment dat, o domnișoară de la arte a comentat și ea, sugerând că de fapt eu sunt bun la editare, prelucrând pozulicile mediocre până la nivel comercial de wow. Domnișoara mea dragă, de ce nu ieși dumneata ziua din casă până nu te dai cu fond de ten, rimel și ruj? Ți-e rușine cu tine Raw? Ziceți că nu e corect ce fac? Vă permiteți voi pare să fiți corecți până la extrem? Hai să vă văd!

  Hai să vedem cum este și cu editatul/prelucratul acesta în fotografie. Am să expun poziția mea vis a vis de subiect. Consider că fotograful nostru nu alterează fotografia atât timp cât nu adaugă informație (elemente de imagine) care nu se regăsea în scena fotografiată. Senzorii aparatelor foto digitale au un comportament lin…